Lohtajalla
tiistaina 30.09.2003
rv4+5

Tein sitten uuden kysymyksen madamemammalle ja eri osoitteesta ja hieman eri tiedoilla ja nyt siis kysymys oli;
olen 22.vuotias ja mieheni on kohta 31 lapsia haluaisimme mutta kuinka > monta > tulemme saamaan ja koska ja ovatko terveitä tyttöjä vai poikia? > > terveisin.sartsukka

Ja vastaus
Hei! Korttieni mukaan saatte 2 lasta: tytön maaliskuussa v. 2005 ja tytön kesäkuussa v. 2006. Terv. Madam Mamma
joten ei siis taida mennä tämä raskaus hyvin ja molemmat muka tyttöjä taitaa mennä sekaisen miehen suvun pakka....

Nyt se ukko on sitten sitä mieltä että kun on pesty pyykkiä ja laitettu sauna lauteet ylös ja naru siihen laitettua saunalla 5 koneellista pyykkiä kuivumassa että nyt on liikaa pykkiä pesty että sauna nyt sitten mätänee...huh huh...tosi hienoa....Mutta sellaista sen kanssa on.

Eilen olin illalla navetassa ja hieman huimasi kun rehualoin kottikärryyn ja sitten alkoi masua nippaileen niin Tapani sanoi että tässä avain mene sisälle.Mutta enhän mä voinut kun ukko oli navetassa.Sitten vasta kun ukko lähti jonnekin niin minä livahdin sisälle ja Tapani kokoajan soitti minulle että onhan kaikki hyvin....siis se alkoi taas että minulla on hieman ylihuolehtivainen mies.Joskus se on ihan kivaakin mutta joskus se taas hieman ärsyttää.Navetassa en eilen aamulla enkä tänään aamulla ollut.Kun ei mua edes herätetty ja kysytty että lähdenkä hommiin.Vaan minut jätettiin nukkumaan.

Mä taidan olla pikkuisen kipeä kun kurkku kipee ja nenäkin hieman tukossa.Kuitenkaan ei tarvitse olla kokoaikaa nenäliinä kädessä.Ja tuossa hetki sitten Tapani ´lykäs mittarin kainalooni ja se näytti 37.3 joten ei sitä kuumetta paljoa ole kun mulla on lähemmäs 37 normaali lämpötilakin.Tapani tuossa lähti hommiin ja sanoi että koita nyt nukkua mutta enhän mä pysty.Joten koneellehan mun piti päästä kun ei ole tässä pariin päivään kunnolla kerennyt kirjoittelemaankaan.

Tänään aamulla kuitenkin oli aika kiirusta kun eräs ystävä soitti ja pyysi että menen katsomaan hetkeksi hänen poikaansa kun on maha tosi kipeä yms....no sai sitten kähetteen Kokkolaan ja juuri äsken soitti että joutuu jäämään sisälle!On kuulemma kohdun ulkopuolinen raskaus ja leikkaavat tänään voi kamala kun mua alkoi itkettää olen niin pahoillani ja huolissani kuinka ystäväni jaksaa...oikein kylmän väreet tuli ja itkuhan se auttamattomasti tuli....

Ei tässä edes pysty enään kirjoittamaan!

Lohtajalla
keskiviikkona 01.10.2003
rv4+6

Edelleen kamalan epätodellinen olo tämän raskauden suhteen.Kun mielestäni ei ole ei sitten minkäänlaisia oireita joten sen takia mielessäni kummitteleekin kovasti ajatus että on kyseessä tuulimuna yms.Näin untakin yöllä tuulimunasta!Nyt on vain aivan kaamea flunssa jo toista päivää...meinaan on hieman kuumetta vieläkin meinaan äsken mittasin 37.3 ja kurkku edelleen kipeä ja aivan kaamea olo.Nälkä on kokoajan.Tai ei mulla nyt ole kun söin savuporojuustokeittio ja pari paahtiksen siivua pari lasia maitoa ja vielä hyvää vanilja jugurttia siihen päälle.

Tänään aamulla olisi ollut aika kampaajallekin laittaa niitä raitoja mutta enhän mä meinannut sängystä ylös päästä.Joten oli pakko soittaa ja ottaa uusi aika.On sitten ensiviikon keskiviikkona kymmeneltä.Joten raidat on aika hyvässä kondiksessa sitten siellä viikonlopun juhlissa.Jouduin myös perumaan huomisen tapaamisen ystäväni kanssa.Koska en usko että mä olen huomennakaan vielä oikein kunnossa!ei täällä tänään saa suihkussakaan käydä kun Tapani pannuun valkian laittoi ukko sanoi että ei kai täällä nyt kylmä ole ja Tapani sanoi että ei kun suihkuvettä.Ja ukko sanoi että ei suihkuun saa aamulla mennä.Ja minähän menen sillä se voisi hetkeksi helpottaa oloani.Tapani lähti käymään Kokkolassa jotain osia hakeen ja samaal tuo mulle jaffaa ja kurkkupastilleja...

Nyt ukko on jossakin traktorilla ajelemassa ja Tapani on hommissa ja minä en jaksa enään maatakaan joten olen sitten vaikka koneella.

Ystäväni on vieläkin sairaalassa...ei päässyt tänään pois ehkä sitten huomenna.Niin harmittaa hänen tilanne!

Lohtajalla
torstaina 02.10.2003
rv 5+0

Niin siis en kyllä usko että tämä lämpö enään mistää raskaudesta johtuu sillä kuumetta on taas ja nyt on 37.5....ja kurkku kipeä ja nenä tukossa.Ja siis nimenomaan edelleenkin pelkään että on tuulimuna tai jotain....mutta ei auta.3 viikon päästä soitan neuvolaan kun ei se viimeksi mitään hyödyttänyt että sotin sinne näillä viikoilla kun vasta viikolla 9 ne mut sinne ottivat kuten nytkin ja sitten sellainen 8 viikkoa että pääsen ultraan ellei pikkuinen sitä ennen ole päättänyt että ei jaksa kasvaa...jota en toivo....
Pitäisi mennä lepäämään taas vaihteeksi vaikka nukuinkin 14 tunnin yö unet ja noin mutta silloin 5 olin hereillä 3 vessassa ja 2 vielä juomassa.Joten aika katkonaista oli mutta ei tässä kämpässä oikein saa nukutuksi kuitenkaan päivällä...ainankin menen sänkyyn kohta pitkälleni.

Tässä ei tämän kummoisempaa kerrottavaa ole kun ei ole vessan sängyn ja tietokoneen välillä mitään sen kummoisempaa tapahtunut...ja saas nähdä kauanko jatkuu...

Lohtajalla
torstaina 02.10.2003
rv 5+0

Niin olo on jo hieman parempi saas nähdä minkälainen on aamulla että jaksanko mennä jo navettaan ja Raimoakin pitäisi neuvolassa käyttää ja jos ei vettä sada ja minulla hyvä olo on niin taitaa jäädä netissä oleminen aikasta vähälle kun pitäisi aitojakin keräillä ja siinä se päivä sitten mukavasti vierahtääkin.

Tänään tuli tuossa illalla jotenkin ihmeellinen fiilis.Sillä mun oli PAKKO päästä ulos parin sisällä olo päivän jälkeen ja lähdin käveleen.Lähdin kylälle päin ja Tapani sitten hetken päästä tuli perässä ja nappasi kyytiin ja mentiin kaupassa käymään kun jääkaappi huusi tyhjyyttään ja sitten se halusi lähteä grillille mä en ottanut kyllä mitään kun ei mitään tehnyt mieli ja nyt kun tulimme kotiin alkoi melkein keskeltä mahaa enempi kuitenkin vasemmalta puolelta nippaileen.Ja muutenkin mä jokaisella vessa reissulla vahtaan että tuleeko verta.Pelottaa niin kamalasti että siellä ei olekaan ketään tai että siellä on joku ja se on kuollut.

Yksityiselle meno on aika hankalaa kun Tapanilla ja Ahilla on yhteinen tuo “maitotili” ja sille sitten pitäisi sanoa että mihin niin iso summa rahaa menee ja se kun viimeksikin sano että kuin me seurustelun jälkeen niin pian alettiin tekeen.Kun se ekaks oli luullu että se on vahinko ja kun kuuli että ei kun ihan on yritetty ja haluttu niin se ei asiasta oikein tykännyt ja ei se tykkää jos me yksityiselle mennään koska sitten se sanoo että ei hänen avovaimo päässyt vaikka oli silläkin yksi tuulimuna noiden raskauksien välissä joten miksi ihmeessä mekään mentäisiin.Tekisi mieli soittaa neuvolaan mutta mä tiedän että ne sanoo vain että ei kyllä sitä ensimmäistä neuvolaa pitää odottaa sinne rv9 ja ensimmäista ultraa rv12-14 ja näin...soitan sitten kun sieltä reissusta tulemme niin neuvolaan ja tuossa kuun lopussa kun saan rahaa niin menen sitten vaikka yksin tai jonkun ystävän kanssa jonnekin yksityiselle ultraan jos en muuten pääse siis jos se silloin suostuu masussa vain pysymään....ja jos mä silloin vielä meinaan seota....en mä kyllä tiedä edes ketään yksityistä mutta eiköhän niitä puhelinluettelosta löydä!

Kerroin sitten asiasta äidillekin puhelimessa kun se soitti ja se oli onnensa kukkuloilla tosin meidän täytyy kertoa tarina että miksi mä en ota...meinaan olen lääkekuurilla jonka aikana ei saa ottaa alkoholia.Ja äiti sitten meinasi että jos mä olisin kuskina ensin lupasin mutta asiaa ajateltuani täytyy sanoa että ottaisi jonkinkuskin kuitenkin varalla kun me kuitenkin aamulla joudutaan jo aikaisin lähtemään varmaan siinä seitsemän aikaa kun joudumme lähtemään Utajärveltä ja näin ollen matkaa on 600km ja sitten kuitenkin seuraavana aamuna pitää taas lähteä ajamaan takaisin se 600km että jos mä en vaikka jaksakaan...kyllä se varmastu ymmärtää kun selitän asian sille.Tässä ennen reissua on niin paljon kaikkea tekemistä että Tapani aamulla lähtee ja myöhään illalla ellei yölläkin tulee ja mun pitäisi siivota ja pyykätä ja katsoa mitä mukaan siellä kampaajalla käydä ja sitten kahdella ystävälläkin ennen kuin lähdemme...joten kiirusta tulee sanoisinkos.Joten olis parempi jos mä jo huomenna olisin kunnossa ja jaksaisin niitä aitoja mennä ottamaan pois.

Ei tässä nyt tämän kummallisempaa tänään illalla ja huomenna en tiedä kerkiänkö lainkaan kirjoittelemaan...

Nyt nukkumaan kun poliisi tv:kin loppui jos tosiaan sinne aamulla navettaan jaksaisi nousta näkee sitten aamulla kuin tekee!

Lohtajalla
perjantaina 03.10.2003
rv 5+1

Tänään on ollutkin huomattavasti paljon parempi olo kun aamulla jaksoin mennä navettaan tosin en paljoa kuitenkaan jaksanut tehdä kunhan olin kullalle henkisenä tukena kun ei se Ahti taaskaan tullut ja kullan selkä oli taas vaihteeksi kipeä vaikka se niitä lääkkeitä ottikin mutta siinä menee tunti pari ennen kuin se vaikuttaa.Juu ja sitten otettiin tuossa hiehot sisälle ja kaikkea muuta mukavaa...ja aitoja ei tänään otetakaan kun siellä pikkuisen sataa jos huomenna sitten...siivota pitäisi mutta ei jaksa mitään isompaa siivoa tehdä....isompi siivous sitten ennen kuin lähtee reissuun joten aikaa on vielä ensiviikon alussakin se tehdä.

Ei sitten asiaa saanutkaan kun loppu sade joten aitoja hetkeksi kokoaan ei tarvii erikseen käveleen ainakaan mennä!Kirjoitan lisää jahka kun kerkiän!