en tiedä mistä aloittaisin!ihan ekana voisin vaikka siirtää erään päikkyni kokonaisuudessaan tännä.tekstiä on ja paljon.Mutta en jaksaisi alkaa selittämään kokonaan samaa tarinaa alusta joten siksi siis kopioin.Tähän voi mennä päiviä koska nyt on nykyisin kädet täynnä töitä ja sitä rataa.Niille jotka tämän löytävät ja lukevat voivat vapaasti kommentoida.Enemmän kuin tervetulleita ovat kommenttinne!Vaikka kommentoisitte jo tosiaan sitä mennyttäkin aikaa.Tekstiä siis tulossa!

Lohtajalla
pe 27.06

Ja huomenna olisi sitten ultrakin edessä.Olin mä kyllä jo yhdessä ultrassa kolme viikkoa sitten,mutta se meni sitten niin et kun piti olla vk12 ni oliki vasta vk10...ja laskettu aika näin ollen menee joulun ja uudenvuoden väliin.Tämä on ihan suunniteltu lapsi.Mua vain pelottaa että menee kesken tai jotakin kamalaa tapahtuu...

Minähän olen tosiaan tänne miehen perässä muuttanut Forssasta eli sellainen 500km tuli muutettua.Olen ennenkin miehen perässä muuttanut.Silloin muutin Forssasta Helsinkiin eli vain 120km.Joten tässä nyt olenkin sitten vitsaillut,että se oli vain sellainen harjoitusressu...No joo...Silloinkin olin kihloissa ja kihloissa olen taasen.

Niin mä tosiaan asun maalla...ja ikinä en olisi uskonut että maalle muutan.Ja muutenkin tämä sopeutuminen tulee kestämään muutaman vuoden koska täällä on kaikki mulle niin kovin uutta.Ja monet kun sanoo että suomessa kun muuttaa paikasta paikkaan niin ei voi saada kulttuuri shokkia kun tämä on niin pieni maa.Mä olen kyllä asiasta ihan erimieltä.Mutta sehän nyt vain on mun mielipiteeni.

Vaikkakin asia hieman niin on että mulla ei juurikaan harrastuksia ole.Mitä nyt siis kirjeitä ja maileja jonkun verran kirjoittelen ja kausiluontoisesti luen.Tosin nyt en ole pitkään aikaan juurikaan mitään lukenut.Ja luulempa että en nyt vähään aikaan ehdikään lukea tai pikemminkin sanotaanko näin,että en jaksa lukea.Teen myös paperikukkasia...olen niistä tässä just ihan lähiaikoina kiinnostunut.Ja ne jos mitkä vie tosi mukavasti aikaa.Mutta kivaa pikkunäpertelyä.Mutta kaiken urheilun suhteen olen hyvin laiska ja sen kyllä huomaa..kun meinaan on hieman tuota painoa liikaa ja just nyt en voi laihduttaa.Ja olen kanssa joskus swapannut.Tai oikeastaan olen lopettamassa sitä harrastusta.Joka kestikin kaikki 4kuukautta.

Musiikkimausta voisin sen verran kertoa,että kuuntelen aika laidasta laitaan.Mitään se erikoisemmin suosikkeja ei ole.Mutta radio novaa kuitenkin kuuntelen.Että se sanoo jo varmasti jonkin verran.Ennen kuuntelin kiss fm, mutta kun se ei täällä metsässä kuulu niin novaa sitten.Kun mikään muu radio kanava ei oikein tahdo iskeä.

Ja en oikein tahdo tulla tuon Tapanin isäukon kanssa toimeen kun kaikki mitä teen on väärin niin totaalisen väärin.Niin Tapanin isäukko asuu tässä meidän kanssa samassa talossa ja ulos emme sitä saa heitettyä kun sillä on asumis oikeus niin kaun kuin elää...se on niin kamala että jopa Tapanin äitikään ei sitä kestä.Ja sen takia se asuukin tuossa toisessa talossa parinkymmenen askeleen pääss ns.vanhalla puolella Tapanin velipuolen Raimon kanssa joka on mielisairas mutta muuten ihan ok.Ja sitten Tapanin veli Ahti asuu tuossa noin kolmen kilsan päässä avovaimonsa ja kahden lapsen kanssa.

Mutta palatakseni vielä tuohon oikein kunnon riesaan eli siihen Tapanin isäukkoon.Jonka mielestä kaikki mitä teen on väärin.Jos koitan tehdä ruokaa on mulla väärä kattila perunoiden keittoon kun se on hänen puurokattilansa ei siinä saa perunoita keittää kun kuulemma mustuu liikaa.Ja sitten on vääränlaisia perunoita ja väärällä levyllä ja väärällä lämmöllä hyvä että ei edes vesi ole väärää.Ja sit vaikka se olisi just ollut syömässä niin silti jos mä yritän ruokaa tehdä täytyy sen mukamas tulla keittiöön syömään ja valittamaan joka ikisestä asiasta.Joten tämä takia en täällä juurikaan ruokaa tee.Ainoastaa sitten saatan yrittää jos tiedän että se on pidemmän aikaa jossakin jos se traktorilla ajeleen lähtee.
Sitten siivous...se itse sotkee sen minkä kerkee ja mun mula pitäis sitten sen sotkut siivota.Ja jos alan joskus niitä sotkuja siivoamaan teen silloinkin kaiken väärin joten ei paljoa innosta.

Sitten saunan lämmitys.Kun haemme puita niin ne se tulee ne hakeen pois ja vie pannuun ja jättää kaikenlisäksi saunan oven auki niin että se ei vain missään nimessä lämpiä.Ja sitten kun se käskee hakeen pannuun puita niin on ne ihan vääränlaisia.Mutta ihan samanlaisia se sitten itsekin hakee.
Ja ruuanlaitosta vielä sen verran että se tekee itselleen ruuat tai sitten Tapanin äiti.Mun keitokset ei sille kelpaa.Hyvä jos kelpaa Tapanin äidinkään.
Mutta sitten kun tulee vieraita niin johan sitten on niin esitystä kuin olla ja voi.Ja kun ne on lähteneet niin sitten se ukko on vielä pahempi kun ei ole saanut hetkeen kirota ja valittaa kenellekään.Että näin.Lisää olis vielä mutta taidampa lopettaa valittamisen tällä erää tähän.

Mä olen työtön. Jouduin työni jättämään tänne muuton vuoksi.Ja sain siitä hyvästä kolmen kuukauden karenssin.Ja tuossa vapun jälkeen nyt sitten pitäisi tulla ensimmäiset rahat tänävuonna.Siis se ei kuulemma ole tarpeeksi pätevä syy sanoa itseään irti kun muuttaa kihlatun luokse 500km.Ja kun Tapani ei todellakaan niin vain voi täältä lähteä kun kaikki tämä hänellä on veljensä kanssa puoliksi.Ja ne kun niin päättäjätkin nuoria maalle haluavat.Mutta takuulla niitä ei tänne tuollaisella kohtelulla tule ja sen todella hyvin ymmärrän.Ja töitäkään ei täällä ole.Lähi kuntiin ja kaupunkeihin hakemuksia olen laittanut.30 hakemusta 20 puhelu tiedustelua ja olen 10 työhaastattelussakin käynyt.Mutta eipä ole vain sen kummallisempaa tulosta tuottanut.

Olen ammatiltani myyjä olin pienessä kaupassa töissä ja teinkin siellä itseni loppuun joten on hyväkin että saan nyt levähtää ja kohta pääsenkin unelma ammattiini eli kotiäidiksi.Tiukkaa rahan suhteen tulee olemaan.Mutta se ei ole pääasia.Kyllä me pärjäämme ja rakkaus on se pääasia.=)

Ulkonakin on niin ihana aurinkoinen päivä,että jos vaikka sinne menisi tai katsoo nyt mitä tässä tapahtuu.

Siivotakin kyllä pitäisi ja ajettelin sen puolentunnin pakollisen kävelynkin käydä tekemässä kun ei eilen päässyt kun satoi kokopäivän.Tosin nyt kun tuo Tapanin isäukko lähtee niin saisin olla rauhassa.Kun muuten se on oikein kiusahenki...Tosin joudun pitämään oven kiinni jos Tapanin äiti tulee toiselta puolelta tänne.Mutta jos ei tule niin saan rauhassa pitää ovea auki ja yrittää siivota.Tosin tilaa on niin vähän ja tavaraa aivan älyttömästi.

Tapani on kokoajan ollut sillä kannalla että poika on,mutta tuossa kun loikoilimme hetken aikaa ennen kuin Tapanin piti töihin lähteä niin se sanoikin sitä yllättäin pikku-Iitaksi...Joten aika hassu tilanne.

Lohtajalla
ti 24.06.2003

Niin se on sitten tosiaan tiistai ja kello on nyt 11:58 ja ulkonakin olisi aikasta kaunis ilma mutta minä täällä sisällä vain kökin kun ei ole oikein fiilistä törmätä tuohon ukkoon.Tapani on jälleen hommissa ja taitaa sillä siellä kokopäivä mennä.Koittaa saada hommat siihen malliin että huomenna pääsisi sitten hyvillämilelin lähtemään sinne ultraan...jota tässä aivan kamalasti jännitänkin....Vi kumpa huominen tulisi noepasti.Tosin iltapäivällä vasta on aika ja sitä ennen mun pitää olla vessassa käymättä koska se on vielä niin pieni että pitää olla virtsarakko täynnä...ettei käy niinkuin viimeksi että joutuvat sen sisä kautta katsomaan...no ei sillä mitään ei se kamalaa ollut.On vain nopeampaa kun näkee sen samantien siitä päältä.Tosin mulla on niin paljon tuota läskiä joten saa nähdä kuinka se sitten mahtaakaan onnistua...

Kun taas on niin kamala mieli jotakin kirjoittaa mutta kun ei täällä maalla juurikaan koskaan mitään tapahdu.Jostain kumman syystä...Ja vielä vähemmän täällä huoneessa.Toisinaan kun tuntuu että vankilassa olisin.Ulkonakin olisi kaunis päivä joten sinnekin voisi mennä,mutta kun pitäisi päästä jotenkin tuon ukon ohi kun en niitä haukkuja just nyt jaksaisi.

Siivotakin pitäisi mutta ei vain millään jaksaisi.Kun laiskotuttaa niin kovasti...nokosillekin voisi mennä mutta ei kuitenkaan koska sitten ei saa taas illalla oikeeseen aikaan unta.Ompas mulla tänään taas kamalan vaikeaa...

Netissäkin olen ollut ja vaikka kuinka ja paljon.Lukeakin tietty voisi.Kun ei oikein ole sillai viimeaikoina tullut luettua.Voisi ottaa kirjan ja mennä ulos lukemaan jos vain pääsen jotenkin tuon ukon ohitse livahtamaan....Kun nyt se ainakin rupesi syömään ja siellä se sitten ainakin kaksi tunia syö...ja keittiö kun on just niin että ei siinä sitten livahtamaan pääse mitenkään...plääh!Ainteeksi valitus...mutta eipä ole Tapanikaan nyt täällä jotta voisin sille valittaa..

Lohtajalla
ke 25.06.2003

Terveisiä ultrasta!
Hyviä uutisia.Vauva voi hyvin=)Tosin oli niin kippurassa että eivät saaneet kunnolla mitattua.Kun piti olla vk13 mutta sen mukaan se olisi jälleen nuorempi eli vk12 mutta sanottiin että kyllä se 13 paikkansa varmasti pitää.Siinä sitten oli jopa kolme ihmistä asiaa ihmettelemässä.Ja ainakin parikymmentä minuuttia siinä sitten koitettiin saada niskapoimu katsottua.Ja sisäkautta se sitten taas loppuen lopuksi katottiin.Oli niin vaikeassa asennossa eikä saaneet oikein kunnolla näkyviin.Rakenneultraan aika onkin vasta sitten elokuun lopulla.Voi kun tuntuisikin maha mutta kun ei...läskiä on siinä edessä niin paljon.No mutta saampa ainakin Tapanin isä ukolta asian peitettyä kauemmin...Maanantaina olisi sitten neuvola.Aamulla kymmenen aikaan saa nähdä kuinka pystyn meneen niinkin aikaisin.Okei...ei se nyt niin aikaisin ole mutta mulle on kun en saa nykyään oikein yöllä nukutuksi kun on aina öisin sitten jotenkin etova olo.Muuten olo on ihan ok.Vaikka veto onkin pois. ja päätä aina silloin tällöin särkee joka varmaan johtuu siitä että on niin kuuma.Vaikka kuinka yritänkin juoda nestettä mutta silti.Ei siellä neuvolassa katsota kuin paino,verenpaine,pissa ja hemoglobiini ja tietenkin yritetään sydän ääniä kuunnella.Mutta en usko että kuuluu kun on niin paksu kerros siinä.No mutta sen sitten näemme maanantaina.

Kello on nyt 20:33 ja Tapani on jälleen hommissa ja hajospa niiltä vielä traktorikin ja koska ainoastaan Tapani osaa niitä korjailla niin sillä sitten tuli vähän lisää hommaa.Joten lisää aikaa yksin oloon.No eipä siinä sitten mitään.Kyllä tämä aika tässä kuluu milloin nopeammin ja milloin hitaimmin.Useimmiten aika menee hitaasti.Ainakin tämän raskauden kohdalla.Mutta eiköhän tämä tästä.

Olin tuossa reilun tunnin ulkona kun Tapanin veljen Ahdin avovaimo tuli tuossa käymään poikiensa kanssa.Tosin se 2.vuotias meni traktorin kyytiin.Ja se 5kk ikäinen oli sitten niin ihana...=)Ajattelin että voi kumpa pian olisi jo nyytti minunkin sylissä.=)

Lohtajalla
ti 01.07.2003

Niin olimme viikonloppuna Utajärvellä pikaisesti käymässä.Lauantai aamulla puoliseitsemän aikaa lähdimme ja sunnuntaina sitten iltanavetan aikaan tulimme.Ihan mukava reissu.Vaikka ei mitään sen erikoisempaa ollutkaan.Ja siinä sitten menikin viikonloppu.

Eilen maanantaina mulla oli neuvola.Hemppa oli 145 ja verenpaine 120/78 ja painoa oli tullut raskauden alusta 1.3kg ja se on ihan liikaa sillä minulla kun on painoindeksi muutenkin 30 eli saairaasti lihava niin minulle ei saisi yhtään tulla.Siis ei muka koko raskauden aikana.Joka minun mielestä on niin väärin kun kokoajan tekee mieli kaikkea hyvää.Ja jos sitä en saa olen niin äkäisellä päällä että oksat pois.Sydänääniä ei saatu kuuluviin jonka jo tiesinkin.Sillä se on tuolla niin syvällä vielä minulla...En huolestunut ihmeellistä kyllä.Johtunee siitä että oli viimeviikolla se ultra ja siellä oli silloin kaikki hyvin.Mutta neuvola täti kyllä ehdotti aikaa jo viikon päähän.Mutta mä sanoin että jos vaikka pari viikkoa niin saa sitten vielä todennäköisemmin äänet kuuluviin.Jotenkin se neuvola täti haluaa kovin hanakasti saada ne sydän äänet sieltä esille.Ihan hyvä vain.En laita yhtään vastaan.=)Niin ja sitten viikoilla 24-26 mulla on sokerirasitus testikin edessä...Ja jos mun arvot ovat liian korkeita saatan joutua vuorokaudeksi sairaalaan.Ja sitten jos ne ei laske voipi olla diabetes kyseessä.Joka olisi aivan kamalaa kun tulisi hankaluuksia sen pistämisen kanssa...mutta en mä kuitenkaan usko.Uskon pikemminkin siihen että siellä sitten on kyllä kaikki hyvin.