Lohtajalla
Maanantaina 18.08.2003

Niin lauantaina teimme aivan tuhottomasti töitä ja titenkin saunoimme ja koska ei ollut tankki aamun nukuimme tunnin pidempään.Siltikin minua ihan sikana väsytti.Mutta minä nyt vain olen sellainen että tuota unta tarvitsen aikalailla!(kaamea unikeko olen)

Launtai-iltana kävimme myös saunassa ja viihdyimme melkein kolme tuntia(välillä jäähyllä tietenkin kävimme) ja puhuimme henkeviä ja puhuimme henkeviä ja sitten surimme jälleen rakasta poika enkeliämme.Ja tässä kuumeisesti odottelemme menkkoja ja sitten kun ne loppuvat...aijai...sitten pääsemme oikein kunnolla pommittamaan kun nyt pommitamme kumin kera joka ei ole niin mukavaa kuin...

Saimme eilen mun jalkojen syyliin sen ilmastointi teipinkin!Johan me maanantaista asti asiasta puhuttiin että pitäisi muistaa ottaa/hakea se teippi mutta niin se sitten vain aina unohtui!Ja nyt pidän niitä viikon (jos pysyy) ja sitten otan pois ja rapsuttelen ja uudet teipit.Saas nähdä kauanko menee että saan ne tuolla keinolla pois....

Sunnuntai aamulla jäi navetta minulta taasen väliin kun ei Tapani raaskinut minnuu herättää ei sitten millään!Ja niin olin sitten veto poissa illallakin ja koneella vain istua kökötin koko päivän mutta en saanut aikaiseksi kirjoitella!Tulostin minä sen kaiken mitä olen tähän asti saanut kirjoitettua ja kokonaiset 26 sivua tuli...olen ihan yllättynyt siitä sivu määrästä!Että on hieman tullut sitten kirjoiteltua ja kesäkuun lopulta se vasta on alkanut.No kaippa niitä kausia tulee milloin vähemmän ja milloin enemmän sitten tekstiä saa aikaiseksi!

Olimme myös sunnuntai-ilta ajelulla.Ensiksi meinattiin mennä Kokkolaan mutta sain sen käännytettyä ja menimmekin kannukseen ihan vain siwaan ostoksille ja tulimme himangan kautta takaisin ja sillä välin soitti sitten Ahti ja kertoi ilo uutisen tulevat meinaan vasta huomenna...Jipii...saadaan olla rauhassa vielä tämä päivä!

Sunnuntaina päivällä Tapani otti parin tunnin tirsatkin ja minä olin netissä surffailemassa mutta en vain saanut aikaiseksi kirjoittaa....Vasta nyt on jonkinlaista kirjoitus inspistä!

Tässä kohta lähdemme käymään Kokkolassa kun sen täytyy jotain osia hakee traktoriin ihan näin vaihhteeksi ja sitten kahdelta näen ystäväni joka on 7 kuulla.Saas nähdä kuinka kestän sen masun nähdä kun olen tänään aamulla ollut niin ajatuksissani ja miettinyt enkeliäni.

Raimo kävi hakemassa lääkkeensä .Oli raukka vasta herännyt ja ties millon oli nukkumaan mennyt.Oli jotenkin huono olo raukalla.Ihan tuli huono olla itsellänikin.

Huomenna tulee ystäväni käymään täällä laittaa mulle messengerin kun mä olen niin nero koneiden kanssa et ei ole hajuakaan kuinka se onnistuu ja sitten se tuo sellaisen ihanan matka ohjelman asentaa sen.Se on sellainen ihana josta näkee matkat ja kaikki osoitteet...Kivaa!Ja sitä ennen tämä läävä kyllä pitäisi siivota...Tulee pikkuinen kiirus....No siis tämän huoneen ja tuo toinen saa jäädä ...laitan oven kiinni niin sinne ei pääse kukaan!Vaikka sekin kyllä pitäisi siivota mutta ei ehdi.Kun me molemmat ollaan sellaisia sikoja et vaatteita on pitkin kämppää....

Tänään ne sitten päättää että olenko mä ihan oikeasti työtön ja pystyn ottamaan kokopäivä työtä....kyllä niitten nyt pitäisi tajuta että ei tuo navetta mua enään elätä kun ei se elätä kunnolla Tapania ja Ahtiakaan ja Ahilla on perhettäkin....No parin päivän päästä saan kuulla kuinka kävi...
 
Lohtajalla
Tiistaina 19.08.2003

Mä nyt kirjoitan sen minkä kerkiän sillä Tapani tulee kohta ja sitten me lähdetään kaupassa käymään ja mennään saunaan ja vietetään iltaa kaksin.Kun Ei ne vielä tullutkaan.Ahti hakee ne huomenna joten saamme olla kaksistaan tämä ilta vielä.Töitä ollaan paiskittu enemmän kuin enemmän.

Tänään kävi kaverini ja laittoi minulle tähän koneelle vaikka mitä.Ja sitten se laittoi tuon messengerin kun ma en osaa kun en oikein tajua koneista mitään.Nyt olen sillä sitten kaverien kanssa jtutellut ja sen takia en muuta ole kerennytkään kun olen tähän koneelle jämähtänyt.

Eilen mä näin sen kaverin jolla on 8 viikkoa laskettuun aikaan.Ihmeen hyvin mä kestinkin kun sen mahan näin.Joten aikasta hyvin olen tainnut asiasta yli päästä.Ainakin niin luulisin!

Päätöstä ei ole vielä tullut mutta ainakin mä saan hieman rahaa huomena. kun tuli meinaan sellainen lappu jossa oli et huomenna saisin.Saan maksettua loputkin laskut ja maksettua mammalle lainaamani rahat takaisin.Voi kumpa huominen tulisi niin pääsisi laskuista eroon.Tosin se ei ole kivaa että huomenna meidän kaksin olo loppuu ja alkaa taas kovaakin kovempi arki.Ja minä olen entistäkin enemmän koneelle.Ja mitään ei tapahdu joten silloin ei ole mitään kirjoitettavaakaan.Yksinkertaista mutta totta.

Mulla on nyt tämä päivä ollut maha aivan sika kipeänä eli siis juuri niitä kipuja.Voi kumpa tulisi pian.Mutta niinhän se lääkäri silloin viikko sitten sanoi että noin parin viikon päästä voisi alkaa....joten nyt olisi viikko jo mennyt...Ja sitten päästään....En malta edes odottaa eikä malta kyllä Tapanikaan!

Juuh!Mutta tässähän nämä olikin kaikki mitä pitikin kirjoitella joten ehdin oikein hyvin ennen kuin Tapani tuli....Tai hetkinen...nyt se tulee....
Lohtajalla
Torstaina 21.08.2003

Tapani lähti äsken hammaslääkäriin ja tässä mietimme et olihan se nyt kun olemme sen aikoja sitten joskus keväällä laitettu ylös että ei ole väärin niin kuin silloin kerran oli ollut.Noh jos se ei ihan viivana takaisin tule niin aika taisi olla oikea.Ja nyt kun Tapani on siellä niin on aikaa kirjoittaa ja saa rauhassa kaikenlisäksi kirjoitella.Olisi vaan niin paljon asiaa mutta puoliakaan en enään muista mitä ihmettä mun oikein pitikään kirjoitella.

Eilen tuli niin kovasti touhuttua että ei juurikaan koneella kerrennyt olemaan ja se aika mitä olin olikin aika harvinaista minulle kun yleensä asun koneella!

Yhdellä lehmällä on ilmeisesti maha kipeänä kun se ei oikein suostu syömään ja se liikkuminen on niin vaikeaa kun haetaan ne sisällä niin ei tule ja on jossain laitumen toisessa päässä joten se sitten sieltä pitää aina erikseen hakea.Tänään käydään ostamassa ne lääkkeet yms mitä se eläinlääkäri suositteli kun Tapani sille tänä aamuna soitti!

Eilen sain rahaa...sain maksettua mammalle takaisin ja kaikki loputkin laskuni...Jee!Nyt mulla ei ole tällä hetkellä yhtään laskua rästissä....Joten nyt on niin ihanan kevyt olo.Samalla kävin tekemässä Solo sopimuksen niin saan nyt koneella kotoa sitten maksettua...ja kun kerran muutenkin olen niin paljon koneella niin tässä samallahan se sitten menee laskutkin!

Eilen teimme hommia hikimärkinä.Tänään on helpompi päivä sitten tiedossa.Onneksi sillä mulla on paikat ihan kipeenä...Huhhuh...

Eilen sitten Ahti kävi tummun ja ukon hakemassa ja alku näyttikin hyvälle mutta se olikin sitten se ensimmäinen 10 sekuntia sillä kun aukaisin oven ukolle kun sillä oli avaimet hukassa niin se sanoi JOPA kiitos!Olin aikasta häkeltynyt.Mutta siihen se sitten jäikin.Se kun ei löytänyt avaimiaan ja se oli nyt meidän vika sitten että me ollaan sen avain viety.Me ei sen avaimesta tiedetä mitään.Mutta me ollaan se siis piilotettu.Ja niin oli taas kaikki sillä välin tehty väärin ja eletty väärin.

Illalla sitten oli hukassa kärpäslätkä.Ja se sitä itse jo käytti mutta sitten se oli sen hukannut ja sekin oli siis meidän vika.Vaikka loppujen lopuksi se löytyi sen omasta jääkaapista.(meillä kun on oma)Mutta meidän tavaroita se kuitenkin tonkimassa kävi....Niin hermostuttaa...en minäkään sen tavaroita käy tonkimassa...

Ja illalla kun laitoimme saunan lämpiään niin me eikun se sitten vitkutteli sen suihkuun menonsa kanssa niin että ei vaan päästäs saunaan vasta kun kauhean myöhään ja kuitenkin aamulla meidän pitää aikaisin herätä.Saunassa oli pakko käydä kun me ohran kanssa touhattiin niin siitä tulee pölyä ja Tapani on pikkuisen sille ohran pölylle allerginen.

Näin pikaisesti eilen illalla Ahin vaimoa ja se sano että oli kyllä viiminen kerta kun hän lähtee reissuun appiukon kanssa.Kun kuulemma ¨piti kokoajan Ahin olla sille hovikuskina ja noin.Ja kellään ei voinut olla koskaan väsynyt olo yms.Kaikkien muiden piti olla duracell pupuja....Yms...ja se siis vain pikaisesti 5 minuuttia kun nähtiin.Jos enempi menisin kuulumisia kyseleen niin taitaisi tulla aikamoinen lista.Mä sanoinkin että sen kun kerrot tällä ajalla kun minä olen täällä asunut niin tiedät millaista on...Ja sanoinkin että kiitos lomasta minkä me Tapanin kanssa saimme vaikka töitä teimmekin kuin hullut niin silti se oli aikamoista lomaa....paras loma mikä minulla tähän asti on ollut.Saas nähdä koska seuraavaksi saan asua “kotonani” niin kuin kotona yleensä asutaan!

Tuossa yksi kaverini tuli juuri peheklubin jäseneksi.Tykkäsi sivuista.Odotankin kuumeisesti että koska hän alkaa päiväkirjaansa jotta pääsen lukemaan....

Mahaa sattuu nyt kolmatta päivää....mahtaa olla kovakourainen täti tulossa kun on jo näin monta päivää sattunut eikä kuitenkaan ole suursiivoa vielä aloittanut...muutenkin olen kipeä tädin aikaan saatika nyt sitten oikein pelottaa...että kuinka monta päivää tässä saa odotella sitä sen suursiivoa!

Taitaa olla aika oikea kun ei Tapania näy....sitten se taitaakin lähteä hommiin saas nähdä jaksanko minä mennä tai tarvitaanko mua ylipäänsä....Mä taidan alkaa kirjeitä kirjoittelemaan kun on taas niin mahottoman monta ihanaa kirjettä tullut mutta minä en vain ole kerennyt en sitten millään mitään kirjoittelemaan!Josko sitten vaikka tänään kun ei niin kovin usein viitsi huoneesta poistua.Varsinkaan silloin kun ukko on tuolla.

Lohtajalla
Lauantaina 23.08.2003

Niin ensin meinasin että jaksankohan minä keskittyä vielä tähän kirjoittamiseen mutta katsotaan nyt sitten kuinka pitkälle pääsen tämän kirjoittamisen kanssa.

Olen ollut tässä eilisen päivän kipeenä niin että en koneelle edes jakanut tulla.Ja nytkin on vielä kurkku kipeänä ja nenä vuotaa kuin niagaran putous.Kaksirullaa vessapaperia olen eilisen ja tämän päivän aikana niistänyt ja nyt sitten kulta kävi tuossa vanhempiaan kesken kaiken kiireitten hommien välissä käyttämässä kylällä ja toi mulla jaffaa ja nenäliinoja ja jäätelön...jäätelö loppui vain alkuunsakin kesken.Haluan lisää mutta kun en uskalla ajamaan itse lähteä kun pikkuisen noita silmiä vielä särkee ja tämä koneella kirjoittelu on siitä hyvä että voi aina lopettaa välillä kesken ja jatkaa sitten taas myöhemmin.

Mutta siis torstaina olen näköjään viimeksi kirjoitellut ja silloin unohtui kertoa että sain wiking lotossa omani takaisin sillä täyden lapun tein ja sain 2x3 oikein...ja sillä sitten tein tälle päivälle täyden lapun lottoa jokereiden kera ja sain 40 centtiä vielä takaisinkin...Jippii!Kerrankin meikälaiselläkin oli edes jonkinlaista tuuria.

Kävimme torstaina illalla syömässä jälleen meidän vaki paikassa ja silloin jo tuntui että kurkku on kuin hiekkapaperia ja paikkoja kolotti just sillain kun flunssa alkaa.No en suostunut ajattelemaan että tulen kipeäksi niin mä sitten vain kuitenkin tulin.

perjantai aamuna en jaksanut lähteä navettaan kun olin 38 asteen kuumeessa ja Tapaninkin tuli yllättäin takaisin ja sanoi että hän ei mene hän tekee lakon ja vaikka mitä.No syy miksi ei mennyt oli että Ahille oli tullut lomittaja jota Ahti ei itsekään muistanut.Joten Tapani pääsi kanssa helpommalla.Ja kuitenkin ne eilen paiskivat kuin hullut töitä.Siis koko päivän ne jotain pelto hommia teki.Siinä välissä kun tuli kauppa-auto niin se siellä kävi ja haki mulle kurkkupastilleja ja jaffaa...Ja sitten se jo taas menikin.

On se muuten kumma kun ei sais tässä talossa edes sairastaa...meinaan kun kokoajan ollaan kyytiä pyytämässä ja sanomassa että alas mennä jo hommiin.Ja sitten kuitenkin teen hommissa kaiken väärin....Ja nyt on siis väärin olla kipeänä....Ja kun ei sitten edes uskota vaikka nokka on kuin petteri punakuonolla ja muutenkin kun kuumetta eilen oli parhaimmillaan 40....ja pystyssä ei pysynyt....siis luoja sanon minä...Niin ja kun nyt pääsin valittamisessa vauhtiin niin kerron vielä torstai-illan tapauksen.

Meinaan kun tulimme sieltä syömästä niin menimme vielä hommiin hetkeksi ja hain pannuhuoneesta saappaita kun oli siellä kuivumassa niin Ukko sanoi”älä vain mene suihkuun ja käytä hänen vesiään kun et kerran ole valkiaa pannuunkaan tehnyt”Minä siihen että “en todellakaan mene vaan menen ulos Tapanin kanssa hommiin ja haen vain täältä saappaat”Ja ukko siihen....”kun et tee valkiaakaan pannuun ei ole oikeutta mennä suihkuunkaan”Ja mä menin keittiön ovelle ja sanoin.”Etkö sinä näe että minulla on työvaatteet päällä ja olen menossa hommiin ja en minä ole suihkuun menossakaan vaikka olenkin ne puut sinne hakenut”Ja niine hyvineni lähdin ja paiskasin oven vielä kiinni niin lujaa että hyvä kun ei hajonnut.Ulos päästyäni mä itkin.Ja pian alkoi satamaankin ja meidän täytyi tulla sisälle.

Ja ne avaimet mitkä sillä oli hukassa silloin kun ne tuli sieltä reissusta niin olikin sen omien housujen taskussa.Tapani tuossa äsken kun kysyi kun näki pöydällä “että mistä on löytynyt?”Ukkoei hetkeen sanonut yhtään mitään ja silloin ajattelin että se kyllä valehtelee kohta mutta ei kun se sanoi”Ne löyty tuolta mun housujen taskusta”Joten ei ollut meidän vika että oli taas avaimet hukassa....

Juuh...ja eilisestä vielä että kävi se jossain välissä eilenkin kylällä kun se jossain vaiheessa toi jäätelön mulle. Mutta muuten se sitten tulikin jos pikkusen jälkeen puolen yön...ja aamulla onneksi oli se Ahin lomittaja niin sai sitten nukkua.Tosin nyt on taas niin kaunis päivä että hommia tekevät taas kokopäivän joten saan ihan rauhassa sairastella.

Päätin että en sano ukolle enään sanaakaan...Siis en sanaakaan...Saas nähdä saanko suuni pidettyä kiinni.

Se lehmä mikä oli niin että ei meinannut millään tulla lypsyllekään niin lääkäri sanoi että sillä ilmeisesti on maha kipeänä kun se ei oikein syö ja nyt se on sitten lääkekuurilla.Saas nähdä kuinka vaikuttaa.

Kirjeitä pitäisi kirjoitella.Mutta saas nähdä kuinka hyvin jaksan niihin tämän “pienoisromaanin”jälkeen kirjoittaa....

Niin niistä mun maha kivuista kun ne tuntu ihan menkkakivuilta niin ei tainnut sitä sittenkään olla kun se taisi enteillä vain tätä flunssaa kun olen kuullut että monella muullakin olisi samalla tavalla flunssa alkanut...Joten eikun vain odottelemaan.Maanantaina olisi kaksi viikkoa jälkitarkastuksesta...tosin monella on mennyt melkein 10 viikkoakin joten ennen sitä ei ilmeisesti kannata hätääntyä.Mä vain niin haluaisin jo päästä yrittämään.....Maltti on valttia vai kuinkas se menikään!

Opin mä tällä viikolla muuten tankkaamaankin.Kun en oikein osaa sitä hommaa...Mutta nyt Tapani näytti miten se tapahtuu.Saas nähdä koska teen sen sitten ihan yksin kun Tapani on se ketä tuon tankin täyttää kun se sitä enemmän käyttää.
24. elokuuta 2003 12:51
Jumalauta ny mun menee hermt.Olin vahingossa jättänyt huoneen oven auki ja ukko vain avasi ja kysyi"missä Tapani?"Minä siihen että en tiedä!Ukko "Älä käytä konettä kokoajan päiväkausia.Kuluu liikaa"ja minä että ei se kone kulu tästä ja miksi kone on ostettu kun ei saisi kerran käyttää"Kyllä se kuluu se on tutkittu"Kysyin"missä?"Ei sanonut mitää sanoi vain että se on tutkittu! icon_madashell.gificon_madashell.gificon_madashell.gificon_madashell.gificon_madashell.gif

Eli tästä ei voi muuta sanoa kun että tummu on mennyt taas jotain omasta päästä sanomaan.Eli siis sen osan minkä kirjoitin siihen ns."matkakertomukseenki" tuossa joku 3 viikkoa sitten olisiko ollut.Että se oli mun vika kun kone hajos vaikka sanoivat että se oli kyllä ihan tehdas vika ja jos sitä ei olisi käytetty olisi se mennyt kuitenkin joskus mutta koska ja sitten ei olisi enään takuu ollut voimassa!Laitoin äsken Tapanille viestiä asiasta.Että mitä se ukko sano....mä siis kiehun.... icon_madashell.gificon_madashell.gif Miksi mä ääliö olin huoneen oven jättänyt auki....ja munhan piti olla hiljaa...mutta taas minä menin ja avasin suuren suuni..... icon_shutup.gificon_shutup.gif
 
Lohtajalla
tiistaina 26.08.2003

Siis niin kamala kiire on että saas nähdä kuinka saan kaiken taas kirjoitettua mitä mielessäni on ja muistanko vielä kaiken mitä olen taas ajatellut kirjoitella.

Sunnuntaina siis olimme siellä ajelulla sen episodin jälkeen kun ukko sai taas hermot kiehumaan ja sitä savua tulikin sitten tovin.Kävimme syömässä kebasit.Ja kamala nälkä olikin.Taisin syödä perjantain ja lauantain edestä.Sillä kovaa vauhtia laitoinkin menemään vaikka hieman kurkku olikin kipeä ja on muuten vieläkin.Ja nenä on punainen ja rohtunut.Kävimme myös sunnuntaina kirppiksellä ja ostin uuden laukun kun entinen oli huonossa kunnossa.Oikeasti en olisi mitää laukkua tarvinnut kun mulla olisi kaapissakin ollut hyvässä kunnossa oleva kassi.No jokatapauksessa mä sen kassin sitten ostin ja isomman kuin nyt ja Tapani sanoi että taas isompi.Mä sanoin että kun sininen olisi ollut paljon kivempi mutta kun sininen ei sovi.Kun musta käy minkä kanssa vain.Jne.Ja kun sitten tavarat vaihdoin uuteen kassiin niin ne oikein upposi sinne....Tapani sanoi että piankos mä sinne uutta “romua” keksin niin että seuraavalla kerralla pitää ostaa vielä isompi kassi.No niin se kaiketi sitten menee!

Viikonloppuna poiki sitten lehmäkin...ja ei olla vielä ehitty kattomaan kumpi kun oli se “yllätyslomittaja” kun kumpikaan Tapani eikä Ahti muistanut että Ahilla oli nyt lomittaja niin siis se lomittaja oli sitten sen hoitanut.Ja sitten se lehmä jolla oli mahavaivoja oli sitten utareessakin jotakin ja se sitten meni autoon...eli siis sen elämä päättyi sitten siihen.Ja puimurikin meni ja hajosi ja arvata saattaa onko ne tuon lehmän ja puimurin takia talon miehet kuin perseelle ammutuja karhuja.Onneksi Tapani ei mun aikana ole niinkään mutta jotenkin tuntuu että taas ukko ja Ahti syyttää mua kun pääsivät myöhässä aloittamaan ja sitten vielä puimuri hajoaa ja tulee parinpäivän tauko jne.

Tänään aamulla sitten käytiin hakemassa Kokkolasta osat hakemassa ja tummu soitti ja kysyi kun yheksältä lähdimme että joko olemme tulossa kun hänne pitäisi päästä marjaan.No suuttui sitten siitä kun olimme vasta menossa.Siis vastahan Tapani navetasta oli tullut.Ja osiakin jouduttiin hetken aika odottamaan joten ajoissa olimme...Juu ja lennossa taas söimme aamupalankin sillä tein leivät mukaan autoon ja samalla Kokkolaan mennessä söimme.

Eilen sitten en törmännyt ukkoon kuin kerran.Sekin vasta illalla.Kun eilen olin ystäväni luona Himangalla.Kivaa oli.Aamulla hain puita maitokärryllisen ja kävin suihkussa ja kun lähdin ukko vielä nukkui ja kun tulin niin taisi olla jossakin navetassa tai jotain ja sitten me lähdimme navetan jälkeen pikaiseti Ylivieskassa kärkkäisellä käymään ostaan uusi kännykän kuori Tapanille kun se sai sen jotenkin hajalla.Ja kun sieltä tulimme joskus klo 21 jälkeen niin ukko oli keittiössä ja mulkaisi pahasti.Mä mulkaisin sitten takaisin.Mitään ei kuitenkaan sanonut.

Nyt Tapani on sitä puimuria laittamassa kuntoon ja jos kelit vain suosii on ne sitten yötäpäivää hommissa kun muutenkin ovat aloittaneet myöhässä kun oli mun vika että sinne Utajärvelle menivät...ainakin siis Ukon mielestä se on mun vika kun mä muka keksin että ne menevät just nyt sinne....kun olisi puimista pitänyt aloitella.

Kohta sitten kun Tapani saa kuntoon sen puimurin niin sitten mennään olkipaalia tekeen kai ja mä meen sitten auttaan.Siellä kärryillä olen ja laitan paalit sitten kunnolla kärryille.Saas nähdä kuinka mun käy kun muutenkin niin huono tasapaino yms...hauskaa varmasti on kun kaikki ensimmäistä kertaa koen!Siis jos ehditään se on siitä kiinni kauanko sillä menee että saa puimurin kuntoon.

Hmm...olikos tässä nyt muka kaikki mitä mun tällä erää piti....Éi muuten ollut.Sain eilen päätöksen siitä että jatkaako ne mun päivä rahaa ja jatkaahan ne!Ei löytänyt mitään syytä miksi ei jaksaisi.Koska se olisi ollut jo mahdottomuus jos näin pieni tila pystyisi vielä muka minutkin elättämään kun näilläkin kenet se elättää on jo suuri vaikeus toisinaan pysyä hengissä.Joten rahaa siis saan sieltä taas syyskuun puolessavälissä.

Tosin maanantaina käyn kysymässä tuosta vitsarin shelliltä töitä.Kysyinkin sieltä jokin aika sitten mutta käski tulla uudestaan kun päällikkö palaa lomilta.Joten saas nähdä kuinka silloin sitten mahtaa käydä.

Nyt on jo kaksiviikkoa jälkitarkastuksesta jolloin se sanoi että n.2 viikon päästä saattaisi alkaa...no siis todellakin kun se sanoi että ei ole varmaa niin mulla taitaa mennä siis vielä vaikka kuinka kauan tämän alkamisen kanssa.No siis kuten sanottu joillakin on mennyt km jälkeen 10 viikkoa joten niin kauan odottelen ja sitten alan ihmettelemään.

Nyt ei sitten tainnut olla enään muuta....
 
Lohtajalla
keskiviikkona 27.08.2003

Niin eilen sitten olin illalla paaleja Tapanin kanssa keräilemässä kun se ensin ne paalitti.Mä pääsin aikasta helpolla kun vain ajoin traktorilla ja se keräsi kärryyn ja sitten mä heittelin sille niitä kärrystä latoon ja se järjesti ne siellä.Ja raukka on nyt sitten vuorostaan pipi.Sama tauti taitaa olla kuin minullakin ja sitten se voi olla sekin kun tuolle ohralle niin kovasti on joutunut alttiiksi ja on hieman sille “aalerginen” en tiedä kuinka paljon mutta on kuitenkin.Kai se kuinka paljon on niin selviää sitten minullekin aikaa myöden.

Nyt se lähti jonkun kanssa Kokkolassa käymään ja sieltä kun tulee niin se onkin sitten rokuli päivä kun sataa vettä.Joten saa sekin sitten levätä.Jos pystyy tältä minun koneen näpyttämiseltä.Ei koitan keksiä jotakin muuta joka ei sitä häiritsisi jos sitä tämä minun kirjoittaminen häiritsee.

Eilen navetassa kun ukko oli siellä niin mä sitten otin lypsykoneen pois ja laitoin seuraavalle lehmälle niin kyllä oli ukon ilme näkemisen arvoinen.Ja mitään huomautettavaa ei edes keksinyt.Ei ainakaan tohtinut sanoa kun Tapani oli siinä.Ja ei sanonut sittenkään mitään kun Tapani käväsi nopeasti jossakin ja se kyllä katso sitä lehmää ja konetta yms.Siis tosi tarkkaa mutta ihme oli tapahtunut ja ukko ei sanonut mitään.Tosin se että muistaako se sitten sitä tänään enään on toinen asia kun on sillä sillä on dementian alkua ja kaikenlisäksi se muistaa just ne asiat kun ei ole minulle mitenkään eduksi.

Hain tuossa äsken tänne huoneeseen vedenkeittimen ja teepusseja.Niin ei sitten tarvise keittiössä juosta kun se herää(Toivottavasti ei herää) niin ei sitten tarvii mennä keittiöön kun se kuitenkin on siellä ensimmäiset kaks tuntia.Tarvii vain vessassa juosta mutta se on pari askelta lähempänä kuin keittiö.Nyt vesi onkin muuten lämmintä.Naksahti keitin juuri sen merkiksi.On se vaan kätevä tuommoinen veden keitin!Miten sitä ennen on toimeen tullutkaan ilman tuollaista!

Huh kun on kuumaa....On muuten makuna Blackcurrant.Mikähän se sitten suomennettuna mahtaa ollakaan!Mustaherukkako?No antaa sen tuossa hetken jäähtyä niin mä voin paremmin sen aikaa keskittyä tähän kirjoittamiseen ja ihmettelenkin kuinka ihmeessä tätä tekstiä nyt syntyy vaikka juuri eilen kirjoitin ja ei sillä välin nyt niin kummosia kuitenkaan ole tapahtunut.No ehkä se vain on niin että joskus vain tulee hetkiä jolloin tulee enemmän tekstiä ja sitten taas hetkiä jolloin ei saa lausettakaan kirjoitettua koko kuukauden aikana.Joten pitää nyt nauttia sitten tästä “kaudesta”.

Tänään aamulla heräsin kullan kanssa navettaan kun on pikkuisen pipi ja noin niin ei sitten yksin tarvii tehdä.(näin kesäsin aamut tekee yksin kun ei ole niin paljoa paskan luomista eikä rehuakaan niin paljoo tarvii antaa kun laitumella saavat).Niin muistin jopa nyt katsoa kumpis sieltä tuli siis kun lehmä viikonloppuna 24 pv poiki niin se oli tyttö!Juuh ja pitäisi mennä hakeen yksi hieho sisälle kun olisi tasan kuukauden päästä laskettu aika.Tulee sitten siitäkin hiehosta sitten oikein lehmä.

Juuh!Nyt sitten ei paljon muuta taida ollakaan.Tänään ei varmaan sen ihmeempiä tapahdu kun sataa vettä ja on siis rokulipäivä ja koitan saada taas kultani terveeksi että huomenna tai koska sitten taas on selkeetä ja noin jaksaa se sitten töitä paiskia.Toki minä kultaani autan sen minkä pystyn.

Keskiviikkona hieman myöhemmin.

Niin siinä sitten kävi että kone sano seis ja mieskin tuli ja lähdimme osteleen rohtoa ja nyt sitten tulimme.Jos vaikka nyt saisin tämän lähetettyä.Mä ajoin takaisin kun kävimme kannuksessa kun otti sen verran “kovaa” rohtoa että sillä ei saa ajaa...

Tapani joutu heti korjaus puuhiin kun tultiin kun tummun puhelimessa oli jokin kosketus häiriö kun ei alkanut lataamaan ei sitten millään.Tapani vain avasi puhelimen ja laittoi kiinni ja taas puhelin toimii.Siinä meni noin viitisen minuuttia.Että aika ihme mies minulla kyllä on.

Alan nyt oikein urakalla surffaileen netissä ja varsinkin kun Tapani on nyt lepäämässä.Ja näin ollen ei ole muutakaan sen erikoisempaa.Ei kuulemma haittaa vaikka mä tässä aina välillä näpyttelenkin ja hiirellä klikkailen.

Lohtajalla
torstaina 28.08.2003
kp 1/?

Siis ihanaa tänään vihdoinkin täti tuli siivoamaan ja kamalalla tohinalla on tämä päivä alkanutkin kun mahasta kipristää aivan kaameasti.Ikinä en ole näin paljoa tädin tulemisesta iloinnut kuin nyt.Tosin saisi mun puolesta jo loppuakin että pääsisimme tositoimiin.Saas nähdä kauanko saamme nyt yrittää.Ainakin itse olen henkisesti koittamut varautua puoleenvuoteen tai vuodenkin yrittämiseen ennen kuin hätäännyt mikä on kun ei tärppää.Joopa joo noinkohan mä sitten pystyn oleen viilipytty kun se aika koittaa.

Aamulla olimme ihan normaaliin tapaan navetassa ja Tapani on vieläkin hieman kipeä.Aamu nyt onneksi saatiin saas nähdä jaksaako se illalla sinne mennä vai ei.Nyt se ainakin tuossa lukee jotakin maatalouskoneisiin liittyviä juttuja tai jotain.Se tuossa heräsi kun tulin kyläilemästä.Oli kuulemma samantien nukahtanut kun lähdin joten kyllä se semmoisen 3 tuntia ja risat sitten nukkui.

Aamulla piti käydä tummuakin kylällä käyttämässä kun sen piti jotain lääkettä saada ja ei meinattu sitten päästä apteekin pihalle kuin nurmikon kautta ajamalla kun oli tie poikki ja muualta ei sinne pääse.Ja tummu tietenkin oli ihan ihmeissään kun siitä ajettiin.Ja ei sitten millään ymmärtänyt että olisi muuten joutunut käveleen pidemmän matkan huonon polvensa kanssa jos oltaisiin bussipysäkille jääty.

Äidille pitäisi syntymäpäiväkorttikin tehdä tässä tuossa viikonlopun aikana kun sillä on synttärit 02.09 ja se täyttää 40!Eikös vain olekin nuori äiti minulla!Meitä usein luullaan siskoiksi ja vielä useimmiten mitä olen se isosisko.Varmaan sen takia kun olen pidempi...tai jotain.

Ensiksi äitini meinasi että ei juhli mutta nyt se kuitenkin ajatteli juhlia sitten kun me molemmat päästään sinne.Ja siinä että Tapanikin pääsee onkin sitten pikkuinen ongelma kun sillä ei ole enään ku viikko lomaa ja sen se on lupautunut lähtee Utajärvelle pikkuisen remonttia tekeen.No mä sitten sain kuningas(tai kuningatar)idean.Että jos Ahti suostuisi ilman lomittajaa tekemään kaksi kertaa navetan yksin.Että me lähdettäs sitten lauantai aamunavetan jälkeen ajamaan Forssaan(500km) ja tultaisiin takaisin sunnuntai-iltanavettaan.Niin siihen ei jäisi kuin lauantai ilta ja sunnuntai aamu.(me kuitenkin tehtiin viikko ilman lomittajaa kun ne oli siellä utajärvellä)Ja me lähdettäisiin sitten ajaan joko sunnuntai-iltana tai aikaisin aamulla Utajärvelle.Siis Tapanille tämä idea sopi.Mutta tästä nyt pitäisi puhua vielä Ahillekin ja mä ajattelin et kävisin tuossa ens kuussa siellä kylässä ja puhuttais niin että Ahin vaimoke olisi kanssa siinä kuulemassa kaiken.Vähän niinkuin todistajana.Ja jos jollain on jotain asiaa sanottavaa niin äiti sanoi että soitat hänelle ja hän sitten puhuu niiden kanssa jos jollain on jotain valitettavaa.Saas nähdä kuinka käy.Se olisi sitten tapahtumassa siinä viikolla 41/42.

Nyt käymme elukat ruokkimassa ja Ahin pitäisi tulla lypsämään ja sitten tämä meidän potilas meinasi että mentäisiin hieman ajeleen tai jotain.Kaippa sitä voisi mennäkin.En vain oikein meinaa että kuinka se jaksaa.Sanoi vain että mennään nyt vain kun ilmat paranee on heidän tehtävä niin paljon kun pystyy kun ollaan puinnissa jäljessä.Ja enemmän vain jäädäänkin kun taas on niin sateinen päivvä että ei siellä mitään pysty puimaan olkien paalauksesta puhumattakaan.Voi kumpa olisi vaikka viikonloppuna parempaa niin saisi hommat tehtyä.

Niin ja sitten on vielä nuo venetsialaisetkin(mökkikaudenpäättäjäiset).No ne taitaa jäädä väliin on niin paljon muutakin....Ensivuonna sitten sitten(nyytin kanssa).
 
Lohtajalla
perjantaina 29.08.2003
kp2/?

Nyt mun pitäisi olla oikeasti ihan muualla kuin koneella kirjoittamassa.Sillä tämä meidän huone näyttää pikkuhiljaa sikalalta kun ei tämä tavarapaljous meinaa pysyä ei sitten millään minkäänlaisessa järjestyksessä.(on tässä aikaa kokopäivä vielä kun kello on vasta jotain hieman yli yksi!Juupa juu!Saas nyt nähdä mitenkä käy)

Eilen tosiaan olimme ajelemassa.Ja niin siinä sitten taas kävi että pitsalla kävimme.Tosin minä en jaksanut kuin vähän joka on minulle aivan uutta.Koska tavallisesti olen aikamoinen suursyöppö.Johtuiskohan kenties siitä että mahasta kipristää niin älyttömästi.Tosin ei tämä kipu ole siihen keskenmenokipuihin verrattavissa koska ne oli paljon pahemmat.Ja hyvin minä ne kestin ja nyt en muka meinaa tätä pientä kipua kestää...Sais kyllä jo riittää.

Aamulla Tapani ei herättänyt mua lainkaan navettaan.Mutta sitten se kuitenkin joutui herättämään kun lehmät oli kuirantanut oikein urakalla joten menin sitten sen ruokinta puolen hoitamaan.Ja nyt mua väsyttää ihan sikana.Kun ei oikein illalla meinaa saada nukutuksi.Tiedä sitten mistä sekin mahtaa johtua.

Kävin tässä välissä pesukoneenkin laittamassa päälle kun tuntuu että vaatteet loppuu kun nyt ukko taitaa olla hitusen paremmalla päällä.Ainakin toistaiseksi niin uskaltaa tuossa hyppiäkin.Kävi se tuossa äsken jossakin ja otti kisun sisälle ja valitti kun ei ole ruokaa kissalle vaikka todellisuudessa se syöttää sitä ihan sikana.Toisinaan liikaakin niin että pelkään että sillä ei ole fiilistä tehdä sitä kissan työtä eli hiiriä ja rottia pyydystellä.Ainakin toistaiseksi se jaksaa.Mä kuitenkin olin ostanut kissanraksuja ja lykäsin sen paketin ukon käteen ja sanoin että anna tuosta kissalle.Ja lähdin tänne takaisin tätä juttuani väkertämään.

Kuumemittariakin se taas kysyi.Minne lie taas mittarinsa piilottanut.No annoin nyt kuitenkin ja tiedän että kohta se hukkuu ja saadaan vaihteeksi ostaa uusi...No eipä voi mitään.

Aamulla taas vaihteeksi kaikki keittiön kaappien ovet oli auki.Siis se tapa että se ei sulje niitä ottaa mua päähän...Mutta ei auta kuin kestää.

Oli navetasta sitten putkikin mennyt rikki.Kyllä se toimii nyt kun pieni patentti tehtiin siihen asti kunnes saadaan korjattua.Tosin tänään navetan jälkeen käytiin tarvikkeet ostamassa mutta sitten joku kapine ei oikein toiminut ja nyt se sitten menee huomiselle kun Tapani metsästää sitä jotain osaa.En tiedä mitä.Oli mikä oli.Tuntuu että kaikki hajoaa täällä nyt käsiin.Kokoajan saa olla jotain ruuvailemassa.

Tapani soitti äsken kun yks sen kaveri soitti ja kysyi että lähteekö Tapani tänään illalla ajeleen.Ja se on tosi monesti pyytänyt ja aina on ollut niin kamalasti hommaa että Tapani ei millään ole kerennyt.No nyt se kysyi multa että onko hänellä menolisenssi voimassa.Mä en meinannut ensteks oikein tajuta mutta sitten olin että miksi ei olisi.Kun sen saa aina ajamalla ajaa omiin juttuihinsa.Häntä kuulemma säälittää jättää mua tänne yksin.No kyllä mulla nyt tekemistä piisaa kun pitäisi siivota ja kone kuitenkin vetää puoleensa kuin magneetti ja kirjeitäkin saa taas vaihteeksi kirjoitella niin paljon kuin jaksaa.Ja nyt tosiaan on hyvä hetki lähteä kun taas vain sataa ja sataa ja sataa...Joten ei oikein meinaa päästä puimaankaan.Ja eilen säätiedotuksessa oli että lapissa tulee jo räntää...voi kauhistus....Toivottavasti ei tule aikoihin vielä tänne.Tulisi ensin kuivaa keliä niin saisi puitua....

Niin ja nyt Tapani lähtee käymään Kannuksessa ja ukko lähtee mukaan.Ostaa sitä ruokaa kun valittaa että jääkaappi on tyhjä.Ja mä alan siivoamaan kun saan rauhassa siivota ja juosta ees taas niin paljon kuin haluan.Joten eikun vain turbovaihde päälle jos sais jotain sillä välin aikaiseksikin.
29. elokuuta 2003 19:35
Tulin juuri navetasta ja voi että mua ottaa pannuun.Siis tuossa ennen kuin lähdin navettaan niin ukko oli nostanut saunan lauteille mun sellaisen pyykinkuivaustelineen mikä on maassa...ja ihan sen takia koska se ei noin alhaalla kuiva vaan kaikki pitään aina nostaa katon rajaan.Kyllä mua pisti vihaksi. icon_madashell.gificon_madashell.gif
Minä sitten kävin sen hakemassa ja kannoin keittiön ohitse meidän huoneeseen ja ukko istui keittiössä ja minä sanoin että jos ne pyykit tuolla takkahuoneessa nyt noin häiritsee niin kannan nämä meidän huoneeseen ja näin olen kaikki vaattteet tähänkin mennessä kuivannut ja hyvin on kuivunut.Ja se sitten sanoi että kuinka mä pesen pyykin kun haisee kuin rankkitynnyri ja sanoin että et sinä mitään haista että samalla koneella ja samanlaisella pesuaineella minä pesen kuin sinäkin että jos hajuaistisi toimisi niin haistaisit eikä tarvitsisi vain sanoa....Ja lähdin navettaan.Voi että mua nyt pistää taas vihaksi! icon_madashell.gificon_madashell.gif
Ainakin navetta työt hoitu sutjakkaasti.Lehmät ja mullit vain katso että mitä toi nyt riehuu.Sellaisella vauhdilla mä siellä tein.Itkin ja tein ja kirosin ukon helvettiin.... icon_madashell.gif Ja niin kuin minä olen vannottanut että en sano sille sanaakaan niin aina vain mun pitää olla takaisin sanomassa jotain pistävää!
Mutta Tapani koittaa mua lohduttaa,siinä oikein onnistumatta kun pelkää että mä pian kivahdan sillekin kun olen tämmöisessä mielen tilassa.
Mutta nuyt me juodaan pari lasia viiniä ja syödään kalaa.
Lohtajalla
sunnuntaina 31.08.2003
kp4/?

Niin se on viikko taas vierähtänyt ja viimeistä päivää viedään.Tapani meni nyt uudelleen navetan jälkeen nukkumaan ja kuorsaa tuossa nyt.Ei se kuorsaaminen minua nyt häiritse kun ei tarvii yrittää nukkua.Mutta kun itse yritän vieressä saada unta onkin sitten ihan toinen meno päällä.

Eilinen menikin putkiremontissa joten sen takia en kerennyt kirjoittelemaanSaatiin putket navetassa kuntoon.Tosin kokopäivä siinä menikin.Tosi mä olin siellä vasra iltapäivästä kun nukuin melkein yhteen asti päivällä.Kertaakaan en yöllä sen jälkeen herännyt kun vihdoin uneen pääsin.Kultani ei mua raaskinut herättää.Mutta kun heräsin menin sinne sitten auttamaan.Ja laitoin ruokin elukat joten Ahille ei jäänyt kuin lypsy.Kun paskatkin täyty luoda jotta pysty niitä putkihommia tekeen. Ja ukkokin tuli siellä käymään mutta lähtikin yhtäkkiä pois.En sitten tiedä mitä ajatteli.Onneksi ei sanonut mitään sillä mä olin eilen sen verran väsynyt että olisin varmasti sanonut jotakin takaisin.

Ukosta ei eilen ollut juurikaan harmia.Mitä nyt kun saunaan vihdoista viimein puolentoista viikon tauon jälkeen pääsimme(molemmilla ollut kuumetta niin on saunominen jäänyt) niin ukko meni kanssa ja sitten sieltä tultuaan alkoi valittamanaan kun nokka vuotaa.Ja se sitten oli että “miksi niiden piti sauna lämmittää kun nyt mun nokka vuotaa”No siis taas meitä syyttämässä.Sillä ei sen olisi ollut pakko siellä käydä.Mutta tuo olikin siis eilen ainoa mistä se valitti.Siis ainakaan minä en kuullut kun en juurikaan ukkoon törmäillyt.Olikin ihana käydä saunassa (sauna hulluja kun molemmat olemme,minä kaikkein eniten).

Perjantaina silloin illallla tosiaan söimme kalaa ja joimme viiniä ja nautimme toisistamme.Oli ihanaa.

Venetialaisetkin(mökkikauden päättäjäiset) oli tässä nyt.Ja meiltä se jäi väliin kun meillä oli niin paljon muutakin tekemistä.Tosin tänään kyllä ollaan aika laiskoja.Kun on sunnuntai niin ajattelimme pyhittää lepopäivän ainakin joten kuten kun navetassa kuitenkin pitää käydä.

Aamulla teinkin Tapanille pienen jekun kun se luuli että mä nukun ja se antoikin minun nukkua niin sitten kun se ovesta lähti niin lähdinkin sen perään navettaan.Se tykkäs mun yllätyksestä.

Taitaa tässä tätikin olla lähdössä jo kun on niin vähän tullut ja menkkakivutkin aikoja sitten no paripäivää sitten loppuneet eilen ei ollut yhtään.Eli siis ei tuo raskaus vaikuttanut ainakaan näillä näkymin mitenkään pituuteen koska yleensäkin täti on mulla ollut sen 5 päivää kylässä.Ihanaa kun ei enään noitä rättejä tarvii pitää.

Mutta nyt täytyy käydä hakemassa pyykit koneesta jonka laitoin ennen kuin navettaan läksin niin päälle.Ja tietenkin huoneeseen tuon telineelle kuivumaan jotta ei ukkoa sitten häiritse.Onneksi se nukkuu vielä.(voi kumpa ei tänään heräisi lainkaan).
31. elokuuta 2003 21:02
huomenna aamulla sitten olisi se Vitsarin shellillä käynti uudelleen.Minä siellä kaksi viikkoa sitten kyllä kävin sillai exstemporee ja myyjältä vain limua ostaessani kysyin että olisko täällä mahdollisesti töitä johon se myyjä sanoi että töitä täällä kokoajan tehdään mutta päällikkö on nyt lomilla että että tule parin viikon päästä uudelleen ja se aika koittaisi sitten huomenna joten huomenna aamupäivällä sitten siellä käyn.Voi kumpa saisin sieltä hommia niin ei ainakaan ukon ja muiden (Ahti,tummun) tarvitsisi valittaa että en muka tee mitään.

Tässä nyt samalla syön iltapalaa jonka rakas teki.Kun sanoin että en nyt kerkiä mihinkään mitään ruokaa tekeen kun on niin paljon kaikkea luettavaa perhiksellä ja jotain mulla oli vielä mielessä päivikseenkin kirjoittaa.Joten hän sitten meni tekeen ja toi tähän koneelle....Aivan ihana mies....mistä ihmeestä mä noin ihanan miehen olenkin löytänyt.

Oli ihanaa taas tehdä kullan kanssa töitä kun ei kukaan tullut valittamaan miten tehdä.Ukolla kun on pieni flunssa niin se ei jaksanut tulla sinne ja kun ei Ahti tullut sen takia kun tänään oli poutaa niin sai iltapäivästä alkaa puimaan.Tosin nyt taas alkaa oleen iltakastetta niin ei se sitten voinut kauheasti.Jos yön aikana ei ,eikä vielä sittenkään kun tullaan päivällä asioilta kokkolasta niin sitten voipi olla meillä Tapanin kanssa paaliralli edessä....Saas nyt nähdä mitä ilmat yms. tuo tullessaan!

Tuossa tänään kun oltiin siellä Kannuksessa käymässä niin äitikin soitti ja kyseli kuulumisia.Oli saanut synttäri lahjaksi vanhemmiltaa(minun isovanhemmilta) sellaisen teetetyn seinäkellon jossa oli roomalaiset numerot ja ne oli luun muotoisia ja taustana kuinkas muutenkaan collie.Äiti kun kasvattaa tai nyt se on collieiden kasvattaminen on jäänyt kun on niin paljon muuta tullut.Ja sanoi että nyt olisi ollut pentuja tarjolla jossakin mutta ei onnistu kun ei tänne mitään koiraa uskalla mitenkään tuon ukon takia ottaa kun sitä koiraa ei voi hetkeksikään jättää ilman minua tai Tapania kun ei siitä tiedä mitä se ukko keksii sille tehdä.Ja sitäkin suuremmalla syyllä kun se tietää sen koiran olevan minun....

Niin se sitten taitaa olla että tuli ennätys lyhyt tädin vierailu kun on vasta kp 4/? eli siis tänään ei ole tullut ei sitten tipan tippaa tuohon rättiin ja pyyhkiessäkin on niin ruskeeta tullut että voisin huomenna julistaa pian tädin lähteneen.No pianhan se nähdään kun yön yli nukutaan.
Lohtajalla
maanantaina 01.09.2003
kp 5/?

Tuossa jokunen aika sitten tulimme asioilta ja ei siis ollut Vitsarin shellillä minulle töitä.Jätin kuitenkin yhteystietoni että jos vaikka sattuis tässä pian tulemaan,Kävin myös Kokkolassa minimanissa jättämässtä tietoni ja halpahallissa haetaan työntekijöitä ja mä tuossa hakemuksen juuri sain kirjoitettua.Kokkolassa kun halpa-halli laajentaa ja saas sitten nähdä pääsiskös sinne sitten vaikka töihin.Mutta just nyt en jaksa sitä murehtia.

Tässä on nyt niin hyvää ilmaa ollut että tuossa varmaan iltanavetan jälkeen menen keräileen niitä olkipaaleja ja latoon heitteleen.Tapani kun on nyt pöyhimässä jotta kuivuu paremmin ja varmaan paalaakin niitä siinä sitten.

Äitikin soitti tuossa äsken.Oli vain sillä semmoinen idea että jos se vaikka sitten lähettäis oikein kutsun jota voisin Ahille näyttää että se sitten paremmin ne kaksi vuoroa suostuisi tekemään.Olikin ihan hyvä idea muuten.Mutta sen asian otan sitten tuossa parin viikon päästä puheeksi kun saadaan tämä puinti yms. rumba ohitse.

Tuossa muuten kun tulimme asioilta takaisin niin tummu valitti kun pankilta tuli ilmoitus että ottavat rahaa kun sillä oli tili mennyt yli.Sillä kun on pankkikortti ja kuinka sille sanoisi että kertoo meille että mitä hän on sillä maksellut me kun maksamme hänen laskut ja koneelta näemme paljonko on rahaa yms.Mutta eihän se niitä sano ja nyt se syytti meitä että me olimme hänen tililtä ottanut rahaa.Siis ei todellakaan olla.Näkeehän se sen sieltä tilinauhasta joka sille joka kuukausi tulee.

Ja ukkokin oli sillä välin herännyt ja valitti kun olimme taas Kokkolassa käymässä.Asioilla olimme.Ja sanoin että olin työhaastattelussa niin ei sitä saa kokoajan ajella sanoivat vain tummun kanssa yhteissä tuumin.Oisko mun Kokkolaan(n.35km) mennä sitten kävellen tai pyörällä.Ja siihen sanoivat että ei nyt sentään kun täälläkin on tekemistä että sunhan olisi mennyt kokopäivä.Siis voi juma kun menee taas hermo kun ensin sanotaan että hae työpaikka.Sitten kun käyn haastattelussa niin sitten ei saisikaan käydä....Mitä tässä sitten pitäisi tehdä.

Tummu päätti sitten valittaa siitäkin näki että pyykit on meidän huoneessa kuivumassa että ei saa olla kun talo kostuu liikaa(tiilitalo) että niiden paikka on takkkahuoneessa.No mutta jos mä ne sinne takkahuoneeseen vien niin ukkoa häiritsee ne ja se nostaa ne taas sinne lauteille kun ne pyykit ei kuivu tuossa pyykinkuivaustelineessä.On liian tiuhaan ja liian alhaalla.Pitäisi sen mielestä olla katon rajassa ja kahden metrin välein tai jotain.Voi juma kun menee taas hermot.

Tapani muuten lauantaina kun olimme saunassa sanoi ihan suoraan että hänellä on vauvakuume.No sen mä tiesinkin.Mutta oli ihana kuulla se miehen suusta.Ja sitten se silitteli mun mhaa(läskejä) ja sanoi että olisi kiva jos tämä sun massu olisi ihan pinkeän pyöreä ja siellä joku potkisi että hän saisi sitten ´pusutella ja silitellä...Että toivotaan nyt että tärppäisi pian kun olisi nyytti niin ihanan tervetullut tänne meille.

Soitti se Ahtikin kun olimme jo melkein kokkolassa ja valitti kun traktori ei lähde käyntiin ja kysyi että mikä vikana.No Tapani sanoi että hän ei tiedä ennen kuin pääsee katsomaan.Ja siitäkös Ahti otti hepulin.Ihan kuin se olisi pitänyt tietää siltä istumalta.Siis jos Tapani olisi ennustja/tietäjä eihän meillä silloin koneet tämmöttis hajoilisi.Kun tietäisi etukäteen että mikä niitä vaivaa...

Nyt on 5 päivää menkat kestänyt ja rätin aion tänä iltana ottaa pois kun ei sieltä mitään enään tule.Ihanaa ei rättiä ja toivottavasti sitä ei nyt vuoteen ainakaan tarvitsisi laittaakaan.No sen sitten tiedämme joskus n.5viikon päästä.Kun mulla ei ole niinkuin hajuakaan että mikä mahtaa olla kierto ja koska mahdollinen ovis.Mulla olisi tuossa 5 ovistikkua mietin että käytänkö viikon/parin päästä vai jätänkö seuraavaan kiertoon(jota ei toivottavasti tule).No on tässä nyt hetki aikaa miettiä.En olekaan vielä kertaakaan testaillut ovistikuilla koska silloin kun ostin ne ja ajattelin seuraavasta kierrosta katsoa niin ei ´tarvinnut....
Lohtajalla
tiistaina 02.09.2003
kp 6/?

Huh kun on pitänyt niin kamalan kiirettä että ei niin sitten millään ole kunnolla kerennyt kirjoittelemaan aina ihan pikaisesti olen ehtinyt jotakin pientä kirjoitella.Nytkään mulla ei kauaa ole aikaa.Mennään kohta navettaan ja lisää paaleja keräileen.Tapani lähti nyt taas tekeen lisää paaleja eikä tarvitse mua joten sain hengähdys tauon ja sekin menee kirjoittaessa.Eli siihen asti kirjoittelen kun kerkiän ja se mitä jää niin sitten jää.En mä taaskaan puoliakaan muista siitä mitä mun kirjoittaa piti mutta väliäkös sillä.Ei se silloin niin kovin tärkeätä ole.

Tässä siis ollaan olkipaaleja keräilty.Eilen ja tänään on nyt yhteensä sellainen 800 ja semmoinen jokun 300 taitaa Tapani vielä paalata.Mitä se nyt tuossa ennen navettaa kerkiää.Niin ne sitten navetan jälkeen mennään keräämään.Minä tosin pääsen aikasta helpolla kun ajan traktoria sitä mukaa kun Tapani saa kerättyä.Sitten minä heittelen ne sille kun puretaan.Se menee latoon tai minne nyt ne milloinkin laitetaan ja minä kärryiltä heittelen ja Tapani sitten laittaa ne jonkinlaiseen pinoon.

Käytiin me tuossa tummun pakastinkin siirtämässä kun se pyysi kun sille on tullut nyt jonkinlainen järjestely vimma tai jotain.No aivan sama kunhan ei mun tavaroihin mene hirveästi koskemaan.Onneksi se nyt touhaa tuolla omalla puolellaan.

Ukollakin on vielä flunssa ja muutenkin nyt kyllä tarvii laittaa rasti seinään ja iso rasti tarviikin.Sillä se kysyi että onko selkä tullut kipeäksi kun noiden paalien kanssa touhataan.Kun ne paalit painaa aikasta paljon vaikka aikasta kuivaa tavaraa onkin.Että se on naiselle rankkaa puuhaa...Mä olin hetken aikaa että anteeks mitähän tässä nyt oikein pitäisi sanoa.Ja sanoin että ihan kunnossa tuo selkä vielä tuntuu olevan ainakin toistaiseksi....Mutta siis ensiksikin se oli ystävällinen ja toiseksi mä olin jopa nainen....Siis todella ISO rasti pitää kyl seinään laittaa...olen vieläkin ihan puulla päähän lyötynä.Saas nähdä onko se tänään koko päivän vai meinaako illalla olla jo se normaali ukko taas.Voi kumpa se olisi alkanut jotakin tajuamaan.

Eilen maanantaina meni taas muutama hyvä puinti tunti hukkaan kun puimurista meni joku ketju ja me sitten lähdettiin sen takia Kokkolassa käymään.Ja huomiseksi on taas luvattu sadetta.Voihan kökkö.Onneksi kyllä puinti alkaa olemaan voiton puolella.Enään on vain kaamee kansa olkipaaleja tekemättä ja keräämättä.

Eilen aamulla kun me siellä kokkolassa käytiin niin sinne mennessä oli rengasratsia.No hyvähän niiden oli renkaat katsoa kun kerran kuukausi sitten oli ne vaihdettu.Eli siis saivat tilastoja meidän ansiosta hieman paremmaksi.

Tänä aamuna en sitten millään meinannut jaksaa nousta kun eilen meni sinne melkein yhteentoista kun lopetettiin paaliurakka.No onneksi Tapani meni ja keitti kahvia ja vahvaa kahvia tekikin että jos sillä ei olisi ylös päässyt ja hereillä niin ei sitten millään.

Yks meidän tuttu haki jotakin työkalua lainaan ja oli lypsykoneet sitten vikoilla lehmillä ja kun Tapania ei kuulunut otin mä pois.No ei siinä mitään mutta sitten aloin niitä ulos päästämään niin tämä kaveri huomasi ennen Tapania ja sanoin että katsos mistäs noi lehmät yhtäkkiä tulee ja Tapani sanoi että siellä navetassa on mun “tonttu”.Tapani tykkäsi yllätyksestä. Tein sen ekan kerran ja yksin...Olen ylpeä itsestäni!

Äidille en ole sitten sitä korttia ehtinyt tekeen joten viestin vain laitoin ja sitten kun mennään(jos päästään) sinne tuossa lokakuussa juhliin niin annan siinä sitten kortin ja lahjan.Ajatella että nyt se meikäläisenkin äiti 40 täytti.

Kamala kun mun sattuu mahaan siis nipistelee sillai kun menkat olisi.Mutta ei ole.Siis ei mitään vuoda eikä mitään.Hassua.Mistäköhän moinen mahtaa johtua....